General information
Course type | LAS |
Module title | Zastosowanie języka angielskiego do badań naukowych |
Language | Polski |
Module lecturer | Christopher Korten |
Lecturer's email | ckorten@amu.edu.pl |
Lecturer position | prof. UAM dr hab. |
Faculty | Faculty of History |
Semester | 2025/2026 (winter) |
Duration | 30 |
ECTS | 3 |
USOS code | 18-S1LA05-P02997 |
Timetable
Module aim (aims)
C1 identyfikacja i unikanie typowych błędów językowych oraz poprawienie ogólnej dokładności języka
C2 przekazanie umiejętności skutecznego sporządzania notatek i podsumowań
C3 nauka uczestniczenia w dyskusjach akademickich i pracy w grupie
C4 rozwijanie bogatego słownictwa akademickiego i używanie go zarówno w komunikacji ustnej, jak i pisemnej
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences (where relevant)
Syllabus
1. Umiejętność czytania: przeglądanie, skanowanie, identyfikowanie głównych idei, rozumienie dodatkowych szczegółów, interpretacja wykresów.
2. Umiejętność pisania: struktura eseju, parafrazowanie, podsumowywanie, style cytowania, spójność, koherencja i styl akademicki.
3. Umiejętność słuchania: strategie robienia notatek, identyfikacja głównych myśli, rozumienie szczegółów i rozpoznawanie różnych akcentów.
4. Umiejętność mówienia: wymowa, płynność, prezentacje, seminaria, debaty i dyskusje w grupach.
5. Rozwój słownictwa: listy terminów akademickich, kolokacje, wyrażenia idiomatyczne i słowotwórstwo.
6. Gramatyka i budowa języka: zaawansowane struktury gramatyczne, interpunkcja i typowe błędy w tekstach akademickich.
7. Umiejętności gromadzenia danych: wyszukiwanie i ocena źródeł, parafrazowanie, podsumowywanie i uwzględnianie materiałów źródłowych.
Reading list
Obowiązkowa
- de Chazal E., McCarter S., Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press 2018.
Dodatkowa
- Guse J., EAP Essentials: A Teacher's Guide to Principles and Practice (2nd ed.), Reading: Garnet Education 2019.